SMYSL ŽIVOTA Pokud se nám vše daří, život přijímáme tady a teď, vlastně jej…
ROZJÍMÁNÍ S TANTRICKÝMI TRANSFORMACEMI
ZASTAVENÍ PRVNÍ – JAPONSKO PRÁZDNÉ MYSLI
Bódhidharmu, kterého poznáte na kresbách podle obrovských očí bez víček, v Japonsku nazývají Daruma a jeho malá soška se často prodává tak, abyste jí sami vlepili oči (oko) a během tohoto úkonu si přejete přání, které se vám vyplní.
Snad vám to pomůže si zapamatovat, že v zenové meditaci máme oči otevřené. Oči zavřené – oči otevřené… jsou vděčným tématem nejen v diskuzích o milování, orgasmu či tantře levé ruky, ale rovněž v diskuzích o meditaci a modlitbě. Obojí je správně. Otevřené oči jsou výhodnější, pakliže nedokážete kontrolovat mysl, vnitřní představy a přemýšlení. Zavřené oči pomáhají izolaci mikrokosmu.
V Číně a Japonsku, kde se používá písmo, kterému se někdy říká obrázkové, funguje myšlení meditujících více v pravé hemisféře, zatímco v západních zemích lidé více přemýšlejí v hemisféře levé. „Proto v Japonsku nikdy neuspěl průvodce Lonely Planet – příliš mnoho nahuštěného textu. Dáváme přednost průvodcům s obrázky,“ řekla mi jedna studentka z Japonska, když jsme probírali, že lidé s dominantní pravou hemisférou (což jsou také umělci), by měli meditovat (aspoň někdy nebo na začátku meditace) s otevřenýma očima. Zatímco lidé žijící skrze hemisféru levou by měli meditovat s očima zavřenýma a uvnitř pracovat s vizualizacemi božstva, jidamu, mandaly, jantry, Astrofocusu nebo symbolu alespoň někdy nebo na začátku meditace.
Zastavení druhé… ARTANTRA – Feng šuej velkého těla
Kdo zná hlavní ašrám církve otevřený v červnu 1998 ví, že přes sto let stará, cihlově rudá budova má nádherně starobylé dveře se starodávnou klikou a úsměvně velký klíč, jako od nějakého zámku. K těmto dveřím vedl moderní betonový chodník, přímý jak uspěchaná doba. První věc, kterou jsem udělal, bylo zasazení stromku ve dvou třetinách tohoto chodníku, tak aby vstupující nemohl jít přímo, ale musel po malém „kruhovém obchvatu“ zpomalit.
Tímto způsobem se kultivuje zvenčí přicházející energie čchi. Vchod je zásadní a v systému baguí podle vchodových dveří je často v zóně 1. S touto zónou 1 – spojovanou s cestou a kariérou, se pojí atributy živlu Voda. Pro kultivaci a správný tok energie čchi u vchodových dveří se často používají pomůcky jako elektrické fontánky nebo zvonkohry o pěti tyčích (počet se liší podle potřeby) z bambusu nebo kovu, zavěšené tak, aby se rozezvučely, kdykoliv přichází příliš mnoho energie. Protože element Kov živí Vodu, ani klasické zavěšení podkovy pro štěstí není špatný feng šuej tah.
Zastavení třetí… Tajná zkratka
Tibetská kniha mrtvých není spis jenom o smrti, ale je považován za kompletní nauku zabývající se zrozením, životem a smrtí. Je to učení o dosažení vysvobození („návratu k Bohu“) v jediném okamžiku, bez meditace, pouhým nasloucháním. Lamaismus patří k druhům víry, jež mluví o tom, jak bytost putuje z jednoho těla do druhého, rodí se a opět umírá… a takto neustále dokola. Pro tantrické transformace nepotřebujeme přijmout víru v reinkarnaci.
Uchopí-li duše zesnulého pokyny z recitací lámy nebo pozůstalých obzvláště dobře, může touto „tajnou zkratkou“ dojít k nejvyššímu, což pro lamaisty znamená k nirváně, osvobození se od řetězce reinkarnací a utrpení světa. Tibetská kniha mrtvých sleduje a provází duši zemřelého nejpravděpodobnějšími světy mezi dvěma lidskými vtěleními a pracuje také se světy, do nichž se duše může „vtělit“ jako zvíře, “bůh“ nebo trpící v pekle.
Pro ty z vás, kteří věří na převtělování bez možnosti lidského vtělení do zvířete, rovněž dodám, že není nutno měnit svou víru, i když Tibetská kniha mrtvých věří, že cesta duše mnoha vtěleními může v závislosti na karmě z našich činů, slov a myšlenek klesat hmyzími a zvířecími vtěleními. A pak, po vyrovnání účtu karmy, konečně opět nastoupit cestu do vyšších světů, včetně lidských vtělení, v naději, že namísto dalšího klesání se konečně vymaní z tohoto neustále se opakujícího cyklu.
Ukázky textů pochází z knihy TANTRICKÉ TRANSFORMACE, která přináší doteky osudových okamžiků života,
japonský zen a úvahy o smyslu bytí.
0 komentářů k zobrazení