Skip to content
+420 773 679 374 info@nirvanatree.cz O nás Doprava Tabulka velikostí

Jak zpět získat mládí aneb Míchání nektaru nesmrtelnosti

(Článek z časopisu POETRIE 911 Osvobození Duše)

 

“Kdo chce zpět získat mládí, musí začít tropit mladistvé hlouposti. Chcete-li být opět mladá, vzpomeňte si na svou největší chybu z doby mládí a mějte odvahu ji udělat znovu.“

Radí zlý hrabě vévodkyni v románu Obraz Doriana Graye od OSCARA WILDEHO, který byl podle mnohých theosof, a kterému z ruky vyvěštil brzkou zkázu slavný věštec CHEIRO, který se stejně jako WILDE stýkal se smetánkou, jež se během Vivekandova pobytu v Anglii stala na chvíli jeho žáky. Viky pak velmi trpěl, že za ním nepřijeli do Indie, že ztratili zájem, za všechny jmenujme aspoň operní divu SARAH BERNARDOVOU.

„Pokud se nám zdá o dokonalých, krásných věcech, a my jsme ve snech šťastní, dokonalí, králi, pak se jedná o projevy nejvyšší vědomé přirozenosti naší osobnosti, která se během života projevuje láskou, soucitem, klidnou radostí, důvěrou.“ Duše – ÁTMAN zůstává ve všech zmíněných stavech stejná, ani světadíl živých, ani světadíl mrtvých, ani moře spánku nemají na duši – átmán vliv a ona zůstává stále stejná“, říká citovaná upanišáda.

Z hlediska Astromódy® lze SANČITU KARMU sledovat na postaveních planet a spol. Ve znameních a „pohyb“ této karmy v pohybu úsečky měsíčních uzlů (RAHU – KETU, nebo také Dračí hlava a ocas), ta se jako jediná z planet otáčí do protisměru. Zatímco PRÁRABDHA KARMU lze lépe číst z postavení planet a spol. v domech a v Saturnsko – Jupiterských cyklech.

Třetí druh karmy

Zajímavý je třetí druh karmy ÁGAMÍ (AGAMI) KARMA, která má být nesmazatelná. Jako jedinou ji nejde vyčisti duchovním cvičením a duchovní borci se na ni často vymlouvají, když se jich laici ptají proč mají angínu, když jsou plně osvícené božské bytosti. AGAMI karma se maže jen spálením, tedy prožitím. Říká se, že i nejduchovnější bytosti musí mít „Karmickou slabost“, aby duše mohla sestoupit a vydržet v hmotném těle. Rámakršna měl takovou slabost v jídle. „Jak takový světec může tak strašně žrát?“ Říkávala mu jeho manželka. „Až ztratím vášeň k jídlu, do tří dnů opustím tento svět.“ Tak odvětil, tak se stalo.

 

Dá se příšera držící náš osud, karma, JAMA nebo JAMI nějak obelstít?

Těžko se dá s karmou bojovat. Zápal svatosti v modlitbách, Boj s egem, tedy se sebou samým jsou stále činnosti rodící novou karmu. Karma není soupeř v ringu, aby jsme ho vyboxovali, až k vítězství K.O., karma nejsou naše chyby a zlozvyky, karma je také náš talent, životní energie, gravitace náhod, prostě každičký vliv našeho života. „Každý vliv je z vědeckého hlediska špatný, protože ovlivnit znamená dát tomu duši.“ Říká hrabě ve zmíněném románu Oscara Wildeho.

V tomto díle z roku 1891 malíř BASIL maluje nevinného a krásného mladíka DORIANA, naneštěstí ve stejný okamžik zastaví v ateliéru jeho známý, zkažený hrabě Henry, který se rozhodne psychologickou manipulací DORIANA zkazit. Prvním úspěchem v jeho pokusu je sebevražda mladíkovy snoubenky.

Karma se podle mnohých v plné míře spouští až ztrátou panenství

Karma se podle mnohých v plné míře spouští až ztrátou panenství, kdy se propojíme s karmou toho s kým spíme a rozbíjíme tak ochranu danou rodičovskou aurou.

Podobnou ochranu má být schopen svým studentům poskytnout dobrý duchovní učitel, aby jim ulevil od karmických zkoušek a získal tak pro ně prostor pro osobní růst.

Dorian si svým přáním vytvoří karmické hodiny, ty máme všichni, ale mladík v románu získává takové karmické hodiny, které může kdykoli číst. „Kéž by za mě stárl obraz.“ Vysloví poté, co mu zlý hrabě prorokuje blížící se první vrásky stáří. Přání se mu plní a stárne za něj obraz ve skříni. Jeho život zaplní zlo, chlad a sobectví, tedy staří známí špatné karmy. Po každém zlém činu je tvář na obraze ošklivější. Dorianova tvář je věčně mladá, krásná a nevinná. Málokdo věří, že by takový andělíček byl schopen zla, které se o něm povídá. Jen autor obrazu to ví a zkaženost Dorianovi vytkne.

Mladík ho zabije… na obraze ve skříni je stále větší obluda.

Naše karma. Otisk našich nálad, myšlenek, činů taky stárne ve skříni. Dorian na rozdíl od nás změny v karmě na obraze pravidelně sleduje a je z toho, co vidí, tak znechucen, že se rozhodne žít lepší život.

 

My tuto možnost mít nikdy nebudeme.

Nikdy neuvidíme proměny naší karmy na obraze. Proto v reálném životě změny, třeba rozhodnutí žít lepší život způsobují přetlaky. Přetlaky karmy v našich pocitech a nebo v tragických událostech života, předvídatelných právě z pohybu Saturna a měsíčních uzlů (RAHU – KETU). Prvním krokem Doriana k novému lepšímu životu je probodnutí karmy – obrazu svých špatných činů ve skříni. Probodne obraz a ráno sluhové najdou mrtvého šeredného starce s nožem v srdci u obrazu krásného nevinného mladíka.

Karmu nelze přemoci silou, činy, dokonce ani dobrými činy.

 

Budha varoval Ánandu: „Uzly karmy lze rozvázat jen popořádku, postupně, jak byly žitím uvázány. Šest hlavních uzlů je šest čaker a rozvazovat se musí od spodu nahoru…“

Bůh smrti JAMA ač nerad, musel v upanišádě (KÁTHÓ–PANIŠA) prozradit nevinnému chlapci NAČIKÉTASI tajemství karmy: „Svaté knihy, védy slibují lidem za pokoru, dobrý život a uctívání správného boha nebeskou blaženost, ráj, a nelhali, jen zamlčeli, že i život v ráji je také dočasný, pomíjivý.“

Většině, téměř všem to stačí, myšlení a činy většiny společností se ubírá pouze vyšlapanými cestami.

Životy automatů, samé rutinní reakce, zvyk, předsudky, domněnky, přes které neslyšíme a nevnímáme pravdu, realitu, většinu vesmíru mimo náš zašpuntovaný život v láhvi. To žijeme téměř celý život až na pár okamžiků mládí a zamilování a to nám stačí. Jak lze očekávat, že by členové stáda chtěli něco víc po smrti, když nechtějí víc ani za života. Těch pár trosečníků života na nevyšlapané cestě zjistí, co obnáší podstata citované řeči boha smrti: „I život v ráji je pomíjivý a podléhá karmě a kdo chce věčné spasení – nirvánu, musí se vydat jinou cestou…

Bozi toto buď neví, ale spíše to lidem zatajili.

Proč? Ztratili by svůj dobytek – lidi. Tak jak dobytek slouží lidem k pohodlnému životu, tak slouží lidé k pohodlnému životu bohům. Přijde-li majitel stáda o jednu krávu, je naštvaný a stejně vnímají bozi ztrátu některé ze svých oveček – lidí, a proto pravou cestu ke svobodě ve svatých písmech zatajili.“ Říká Jama.

(pokračování v knize Osvobození duše)

Objednat  Osvobození Duše 911

 

 

0 komentářů k zobrazení

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top